Cornu, Prahova



Discuțiile acestea despre Rhytonul tracic, Cornul Vânătorilor, Capricorni și Căprioare mi-au adus aminte de un proiect la care am lucrat cu mare poftă în 2018, pe când eram la Credo Design... Monumentul Eroilor din Cornu, județul Prahova

Unul dintre proiectele la care ajungi să te pierzi prin studiul istoric zile și nopți încât ajungi chiar să te împrietenești pe facebook și cu fiul artistului, un talentat sculptor stabilit în Vienna care a lucrat și la porțile de metal de la Catedrala Mântuirii Neamului.

Autorul monumentului, Nicolae Otto KRUCH, a fost unul dintre cei mai mari portretiști români, născut în Arad și stabilit apoi în Ploiești...

Istoria sa fascinantă ne-a determinat să ajungem și în incendiarul Ploiești (de unde vine Uraganu, Tzancă Uraganu) să ne împrietenim cu dl. Marcel Bejgu președintele UAP (nr. Uniunea Artiștilor Plastici) Ploiești, care ne-a ajutat să obținem niște fotografii extrem de rare din șantier, de la chiar văduva domnului Kruch. Ne-a plăcut și Ploieștiul de unde era și străbunicul meu Radu Niculescu, ne-a plăcut și atelierul domnului pictor Marcel Bejgu.

Nu mai văzusem de mult așa o mare pădure de pensule... într-un atelier, poate doar la Corcodel Mircea .... #așadareset_dupăconcediu

Și cum artiștii nu vin niciodată singuri, ci înconjurați de alți artiști ... soțul fiicei sculptorului Kruch a scris de asemenea o foarte interesantă carte pe subiect : "Rugul Creației" (The Pyre of Creation), care este și disponibilă online chiar ...

https://www.yumpu.com/…/124410…/rugul-creatiei-daris-basarab

dar și de cumpărat :

https://edituramusatinia.wordpress.com/…/rugul-creatiei-ni…/

pentru mine a fost un proiect mai special la care am lucrat, având în vedere că venisem după o perioadă de recuperare de 2 luni de concediu medical și ... m-a scos și Ana în oraș la "Concerte Patriotice" la Sala Radio din București, fix în ziua în care Primarul din Cornu solicitase Credo Design un text pentru o plăcuță pe care tot noi o propusesem să o amplasăm pe un "slot" liber de pe monument, să îl "echilibrăm"... mai multe despre proiect : https://credodesign.ro/archives/2619

a fost prima oară când am încercat să scriu și poezie, acuarelizând în paralel până târziu în noapte să avem variante ... nu am mai reușit să mă opresc (să fi fost 3 sau 4 noaptea când mă oprisem?).

A doua zi la birou le-am recitat și apoi mi-am luat o zi liberă ... eram distrus 😄

...dar a fost una din cele mai frumoase seri...

#un_reset

#frumos

#dupăconcediu


http://www.studio51.ro/…/cornu-prahova-21x29cm-watercolour…/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Statia de Pompare Grozavesti

Călușarii : Ritual, Magie și Vindecare

Cripta Cavalerilor de Puscariu