ALEEA PARTERULUI PRINCIPAL - CISMIGIU PARK




ALEEA PARTERULUI PRINCIPAL - GRĂDINA CIȘMIGIU, 2020

...ce mic eram. Și încă sunt. Dar încă de mic când mă plimba Mama îmi povestea tot soiul de chestii interesante. Și imi venea să o întreb și mai multe, mai târziu.

Țin minte când eram în Grădina Cișmigiu cum îmi povestea despre amenajarea peisageră, cum a fost mlaștina, asanată etc. Dar nici asanarea, nici lacurile, nici manierismele în beton care imitau crengi din lemn, peșteri, arbori și zone foarte interesante nu m-au impresionat ca zona asta...

"Aleea Parterului Central" din Parcul Cișmigiu (București) unde peisagiștii au folosit un artificiu extrem de elegant și discret : prin îngroparea ușoară a aleilor transversale, amenajarea unor "șanțuri" de o parte și de cealaltă, dispunerea extrem de atentă a vegetației și controlarea perspectivelor au obținut un efect cu mare impact vizual. Atunci când te uiți din capete, sau de pe aleile care o traversează, pare ca este un covor continuu, practic neîntrerupt... traversările fiind "ascunse" privitorului ...

Mi-a plăcut povestea, invizibile și totusi leagă. Și efectul de continuitate. Farmecul discret al intangibilului real ... aproape ireal

Apoi strica partea romantică cu niște povești de speriat copii mici. Mereu făcea asta, oriunde ne aflam. Și după ce îți povestea de peisaje, flori, arhitectură și urbanism, îți zicea și cum au zburat gloanțele în '89 pe acolo, cum uite încă se văd urmele de la ele în clădirea de lângă Cișmigiu, "Arhivele Naționale" ...sau ce s-a întamplat pe la Arhitectură. Cum au tras de clădiri, mutat biserici, demolări. Îți mai punea în brațe și o carte de "Silvia Kerim" - Vedere din Parfumerie, care povestea și mai în detaliu demolările, ca să te deprimi de tot. Groaznică. Mama, nu cartea. Cartea mi-a placut

Ulterior, apucând să lucrez și la Gorgani un pic - Biserica Legionarilor, de pe gorganul de lângă Cișmigiu (un fel de tumul funerar tracic sau mai vechi) am aflat și mai multe chestii interesante despre zonă din studiul istoric ... despre biserici, Sf. Ilie dar și despre clădirile vechi din zonă. Cu denumiri vechi și arhaice. Amprente arhaice

Țin minte că mi-a plăcut cel mai mult sau asta am reținut, că a fost în zonă și o clădire care se numea "Dejurstva" ...corpul de gardă / comandamentul militar




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Călușarii : Ritual, Magie și Vindecare

Statia de Pompare Grozavesti

Cripta Cavalerilor de Puscariu